14 september 2010

Sucker for it (again and again)

det blir alltid såhär.
efter varje avslut med någon eller bara avbrott innan den ens blivit nåt, så är det D jag tänker på. saknar. vill ha.
alltid alltid alltid D.
min prins paris.
göönk-mannen.
han som lärde mig kristofer åström, scrubs, trygghet.
han som snackade goja med mig, med konstiga röster, sådär s
om jag gör. han som kunde tramsa med mig lika lätt som han kunde filosofera och spåna på djupet.
stig, vägarbetsskylten, batteriet, martin dahlin-skjortan, hultsfred, festivalen.
hur han lekte med min katt. hur han satt på min balkong och rökte. hur
han vägrade smeka mig inuti, för att "han" ville vara först in i mig.
hans lockar. kepsen jag köpte. hans lenalena hals.

jag saknar honom fortfarande. det är 5 år sen.
jag vill fortfarande bara ha honom tillbaka.

kanske är det inte mina relationsproblem det handlar om. min tillitsstörning.
inte egentligen, alltså.
kanske handlar det om att jag aldrig någonsin kommer över honom. aldrig någonsin slutar vilja ha just honom.
jag var inte frisk när jag var med honom. jag vet det, han visste d
et. det var därför han drog. "jag såg inte längre att det någonsin skulle bli bättre, jag var tvungen att sluta, jag hade gått under".
jag vet det också. jag tog kol på honom.
men det var honom jag ville ha. det ÄR honom jag vill ha.
när det tagit slut skar jag in: Never be open again.

stämplade jag mig så pass hårt att det blev en spärr? blev de där blodsrunorna sanning och verklighet?
verkar så.
för jag har inte släppt in någon sen dess.
och jag får honom inte tillbaka.
jag önskar det så hårt.
men det är bara en önskan.


jag saknar honom så jävla hårt.
jag skulle ge ALLT för att få ha honom igen.






Oh baby won't you take me back again 
'cause I'm tired of taking the first girl that comes in
I'm tired of never feeling anything
take me back again

Oh baby won't you take me by the hand
I'll take you to a place we'll understand
I'll hold you out of touch from every man
take me by the hand

Oh baby don't let people bring you down
they only want to know where it's around
I really don't think you're one of their kind
dont let people bring you down

Oh baby don't you worry 'bout a thing
I'll take you in my care under my wing
if only you could trust me once again
don't you worry 'bout a thing

Oh baby won't you take me back again
Oh baby won't you take me back again
Oh baby won't you take me back again
Oh baby won't you take me back again



Kristofer Åström - Sucker for it

Inga kommentarer: