02 september 2010

Random

minns två mardrömmar från inatt.
i den första var M med.
den började med att jag hörde någon gråta, och gick till soffan där det låg en hög med gosedjur. jag slängde mig ner i den högen och i botten hittade jag en ljust lila orm, det var den som grät. bakom mig hörde jag M säga: jaha och varför läggar man något längst ner som man sen kommer behöva ta upp? med en idiotförklarande ton. sen somnade jag i soffan, och M somnade sittande i det andra hörnet. jag vaknade av att han häftigt reste sig och började svära. "de här glasögonen kommer bli min ekonomiska död" ungefär. jag frågade om han haft sönder dem i sömnen, och han svarar tjurigt, ja. han gick till badrummet och trodde han skulle kasta ner glasögonen i badkaret, väntade på att få höra kraset. istället låste han in sig där, och jag hörde honom börja härja med någon i telefonen. jag reste mig ur soffan och smög bort till sängen, jätteförsiktigt, rädd för att han skulle komma utfarande och vara arg på mig.
jag vaknade i ryggläge och kunde inte röra mig på en stund, förlamad av rädsla.

den andra drömmen var min psykgrannkärring med i. kommer inte ihåg så mycket, bara att hon flippade för allt och inget och härjade och skrek på folk och försökte bryta sig in. innan jag vaknade sprang hon runt med gevär och hotade, tror hon sköt mot någon eller mig eller något också.

efter det lyckades jag sova ostört till tjugo i sju ikväll.
jag är sovatrött redan igen. om jag sovit så länge tidigare skulle jag kunnat hålla mig vaken hela natten och större delen av nästa dag.
abstinensen suger musten i mig.

tror inte M fattar mig alls faktiskt.
igår bad han att få ringa. han var ledsen och kände sig ensam. jag sa nej, förklarade hur telefoner får mig att reagera när jag mår som jag gör.
han sa att det var ok och att han skulle gå ut. jag sa att jag skulle sova snart, så han fick ha det så bra och att jag hoppas han fick sova sen.
"jaha"
jg skrev puss.
han skrev ingenting.

so much for that.
jag säger ju att jag inte har nåt att ge. förstå att det är så också.

jag tror faktiskt inte jag kommer få tillbaka några känslor för honom.
jag tror de sabbades under senaste besöket där, och under strulet efteråt.


Inga kommentarer: