22 augusti 2010

Gryningstimme

vad är det frågan om?
skulle någon vilja ha den gudsförgätna vänligheten att förklara det för mig.
vad fan är det frågan om?

jag kan fan inte sova nattetid nu. jag vaknar efter i snitt tre timmar. kring fyra-snåret är nya klassikern, jag somnar oftast mellan ett och två.
dagtid däremot sover jag som en jävla stock. somnar jag dagtid kan jag sova i mångamånga timmar.
eller så lyckas jag faktiskt sova under natten, men sover sen över, sover förbi hela dagen.
somnar vid ett, halv två. vaknar halv 10 kvällen därpå. eller halv 12. eller nåt sånt.

men så här är det visst alltid framåt sensommaren.
-08 var det så. jag vaknade innan gryningen vareviga morgon. förra året minns jag fan inte hur det var... får leta reda på bilder.
men i år är det så. och det finns säkert jättelogiska orsaker. fullt förståeliga anledningar.
jag orkar bara inte. jag är långt bortom konstant trött, det är så mycket värre än hur det alltid är annars också, det där med att aldrig vara utsövd.
jag vandrar i osömn.






Inga kommentarer: