19 augusti 2010

Attention Whore

vad håller jag på med?
jag knarkar deviant art och bilddagboken. jag lägger upp flera bilder om dagen. på dA är jag med i mängder med grupper för att visa mina bilder.
på bdb köper jag extra plats att synas på och funderar på att köpa HD-konto. jag snear om folk inte kommenterar.
dA är ändå lugnt, där får jag den uppmärksamheten jag vill ha. men jag jagar ändå mer.
varför?
jag vet att jag fotar bra. jag vet att jag tecknar och målar bra. jag vet att jag skriver bra.
ändå har det alltid handlat så otroligt mycket om att få andra att se det också. få höra det. bekräftelse. uppmärksamhet. se mig se mig se mig.
älska mig.
eller?
varför behöver jag bekräftelse när jag redan vet?
varför behöver jag synas så mycket?
åtminstone försöker jag synas för nåt som är kreativt och positivt för mig, jag ligger inte runt eller försöker vara fullast, ärrigast, naknast, trasigast.
men det tär på mig. det gör faktiskt det. jag sitter vid datorn HELA dagarna, ja och nätterna. jag lägger all energi på att synas. spridas.
jag går igenom alla bilder jag har och kan inte ens redigera alla bilder jag älskar, de är för många, jag kan inte, kan ändå inte lägga upp alla på en gång, måste ta lite i taget, annars blir det överdos, folk tröttnar, jag försvinner i mängden.
KVALITÈ och inte kvantitet.

jag borde stänga av datorn igen. fler dagar i sträck. då skulle jag göra nåt vettigt. teckna. skriva. läsa. städa. organisera. ta hand om.
istället fläker jag ut mig, breder ut mig, tunnar ut mig.

se mig se mig se mig se mig se mig se mig se mig se mig se mig se mig
älska mig
finns jag?

vem fan ÄR jag?


Inga kommentarer: