04 mars 2010

Barn = besvär

det är som förgjort att försöka somna kring kl 6 eller därefter, fram till 11 kanske..
grannen börjar glatt slå och smälla i skåp då, och strax efteråt börjar hennes unge vråla och tjuta och tjoa.
och det är inget ledset tjutande. det är störd-i-huvudet-tjutande och vrålande. den har vrålat och skrikit och tjutit sen den föddes. stup i kvarten. det är nåt fel på ungen...
och bankar jag då i väggen för att markera att "håll käften, vissa försöker sova", ja då bankar hon tillbaka. som om jag inte har rätt att anmärka på stöket där inifrån. seriöst, stryp ungen och vaddera skåpen.
borde ringa soc på henne... men har ingen lust att vara så jävla låg.
men jag hatarhatarhatar att bli störd av dem HELA tiden.
och jag hatar att man inte får anmärka på folks barn.
för det får man faktskt inte.
om det är en hund som stör kan man få hyesgästen vräkt. inte en chans om det är ett barn som stör... de borde ha egna hyreshus för de som inte har barn. fattar inte varför andra ska behöva besväras av att vissa vill ha barn. det får vara deras grej, jag tvingar inte på mina livsval på andra, så varför ska de få tvinga på mig sina?
spelar jag för hög musik kan grannarna anmärka, om jag har för mycket fester kan grannarna anmärka etc. man får faktiskt inte störa folk, seriöst. visst får man tåla vissa störningar, men det gäller normala saker.
skåp som smälls igen kl 6 på morgonen och ungar som vrålar dygnet runt är inte normala störningar.
men det hjälper inte. barn kommer undan med allt.
och jag hatar inte barn. jag hatar attityden mot barn, från föräldrar och samhälle.
att man inte får tycka att de stör och är i vägen.
men jag vill inte ha barn och jag kommer aldrig skaffa barn och jag vill inte ha barn i mitt liv. inte andras heller.
och ja, jag kan anpassa mig. men ska inte behöva anpassa mig i mitt eget hem. vill jag sova ska jag kunna göra det. åtminstone kl 6 på morgonen. och egentligen kl 6 på kvällen också.
och jag kan inte köpa mig ett hus på landet där jag inte blir störd. finns varken ekonomi eller möjlighet. men jag vill också kunna få leva ett liv ifred.
som sagt, gör vissa hus stängda för barnfamiljer...


Inga kommentarer: