12 juni 2010

People keep bringing me down

ännu en.
ännu en så kallad vän har sjappat. utan ett endaste jävla ord. här fanns ingen konflikt. varken han eller jag har gjort nåt för att vår vänskap skulle försvinna. nej, det här handlar om han jävla sepe-brud.
han berättade det sist vi träffades, förra sommaren. de hade haft ett fett gräl, och han kom hit och vi drack öl och snackade. då fick jag reda på att orsaken till att han och jag aldrig träffas, är på grund av henne. hon är så vridet svartsjuk att han inte får umgås med nån av sina tjejkompisar, knappt sina killkompisar.då har jag ändå pratat med den här bruden via hans msn, frågat hur det är med henne och deras son. men ja, sepe-brud som sagt.
den kvällen sa han att han inte pallade mer, att han tänkte avsluta det och skaffa delad vårdnad om sonen. sa att han vägrade låta samhället styra med honom, så inte tänkte han då toffla under henne.
på natten cyklade han hem. rindge mig och sa att bruden dragit med ders son. han lät sjukt nere.
två dagar senare när jag messar honom och frågar hur det är svarar han att han satt med sin familj och käkade och såg film. och efter det har jag inte hört av honom. jag har messat, ringt, mailat. inte fått något som helst svar. misstänkt länge att han blockat mig på msn, inatt såg jag att han tagit bort mig.
han hade inte ens heder nog att tala om för mig att vi inte skulle kunna fortsätta vara vänner, att han valt att bryta med mig.

så, även han - trots allt vi snackat om angående idioter och lögner och hyckleri och allt annat - visar att han är just en lögnare, en hycklare, en idiot.

alla dessa svek, alla dessa jävla människor jag har kallat vänner... det står mig upp i halsen. jag önskar jag kunde trycka ner fingrarna i halsen och spy upp besvikelsen, ilskan, hopplösheten jag känner av det. men så enkelt är det inte. aldrig någonsin.
jag vet inte hur jag ska orka. det kommer hända igen och igen och igen.
de tre människor som jag fortfarande kallar vänner, snart kommer de också försvinna. varför skulle de inte? få av de svek jag kunnat samla senaste året har jag varit förberedd på, jag kunde aldrig tänka mig att de människorna skulle vända mig ryggen som de gjort.
så när kommer också dessa klippa kontakten?

vad är meningen med relationer? vad är meningen med att lära känna folk och tycka om dem och öppna sitt hjärta och vilja umgås med dem?
de finns aldrig där... de stannar aldrig kvar hos mig.


Inga kommentarer: