05 juni 2009

Frestelse

hittade häromveckan en filmburk som skramlade lovande. det som skramlade var ett runt, blått piller.
jag frågade en suparpolare om det var hans filmburk, och vad det var för piller...

T: Ah har letat efter den... Det är fulimporterad valium. Hjälper mot ångest men man blir inte bäng alls. inte det minsta...
J: Shit!
T: Ta den om du vill, jag har så jag klarar mig :) men spara den till ångest
J: Ja eller hur.. Jag lär väl fejka ångest bara för att få ta den
T: Men den gör inte bäng alls. Bara botar ångest
J: Haha det är benso och det är allt jag behöver veta. Blev lite till mig när jag hittade den för jag misstänkte vad det var. Och nu när du bekräftade började hjärtat slå hårt som fan. Bensotorsk FTW
T: Men jaga inte upp dig. Den är skit i det avseendet...
J: Spelar ingen roll vilken effekt den har. Det är själva substansen det handlar om


tänk att folk som själva pundat inte fattar hur en torsk funkar...
men två dagar senare lämnade jag tillbaka burken. med tabletten intakt.
stolthet?
ja jag tror det...


Inga kommentarer: